Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα manetackis. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα manetackis. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

3 Ιουνίου 2016

«What are you doing mwre? No more karvouno!»

Η «Paragka Films» παρουσιάζει την υπερπαραγωγή της χρονιάς


Από σήμερον εις τας μεγαλυτέρας των αθηναϊκών αιθουσών και άλλων τινών 7 μεγαλουπόλεων εν Ελλάδι. 1.000% τολμηρό και ρεαλιστικό. Πρώτη προβολή. Αι αίθουσαί μας κλιματίζονται. Οχι, dolby surround δεν έχουμε (θα εφευρεθεί εις το μέλλον)...
Σενάριο - Σκηνοθεσία: Γιώργος β. Μανετάκης 
Μαράζι το 'χε ο κυρ Διονύσης. Να ξανασμίξει την παλιοπαρέα που διαλύθηκε. Κάτι, όμως, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις, κάτι οι οικογενειακές, οι φίλοι αραίωσαν. Είχαν χρόνια ν' ανταμώσουν. Βάλε και κάτι κόντρες και μερικά ανάποδα συμφέροντα (όλοι μεγαλέμποροι στην κεντρική λαχαναγορά), τα χώρισαν τα τσανάκια τους.
Ο κυρ Διονύσης όμως το πάλευε, μέσα του. Το περασμένο Σάββατο, έκλεινε 50 χρόνια ζωής. Πρώτη φορά «χρυσά» γενέθλια. «Αυτό είναι», σκέφτηκε, κι ένα σαρδόνιο χαμόγελο άρχισε να ζωγραφίζεται κάτω από το μουστάκι του: «Θα κάνω ένα πάρτι στη Βουλιαγμένη. Θα τους μαζέψω όλους. Με παιδιά, σκυλιά και δεν συμμαζεύεται. Οσο περισσότεροι, τόσο καλύτερα. Θα δούμε και τον τελικό του τσου λου, να θυμηθούμε τα παλιά»...
Δεν το ξανασκέφτηκε. Ξεκίνησε τα τηλέφωνα και με «γλυκό-προστακτικό» ύφος δεν άφηνε περιθώρια αρνήσεων και σου-ξου, μου-ξου.
Το Σάββατο έφτασε. Η κυρα-Τασία (η γυναίκα του) και η κυρα-Θεανώ (η πεθερά, ντε) μαγείρευαν από την Πέμπτη! Από κατσίκι στη γάστρα και λογιώ λογιώ σαλάτες, μέχρι αγριογούρουνο με δαμάσκηνα κι ένα ταψί γεμιστά. Και να οι σαλάτες, και να τα μπινελίκια. Και να οι ρακές. Και πιες κ. Σκουντρή...

Ολα κυλούσαν ήρεμα, το ματσάκι είχε αρχίσει, η ώρα είχε φτάσει 10 και ξαφνικά ο Δίας ξεκίνησε την... ερωτική πράξη (αλλιώς το λένε, με παθητικό ρήμα, αλλά η αγωγή μου δεν μου επιτρέπει...).
Η Ρεάλ ανοίγει το σκορ με 2 μέτρα οφσάιντ και οι τέσσερις καλεσμένοι του κυρ Διονύση έβγαλαν μαχαίρια, ξέθαψαν τσεκούρια, όπλισαν καλάσνικοφ! Η διαφωνία για το γκολ του Ράμος ήταν απλώς η αφορμή. Μια τοσοδούλα σπίθα, ικανή όμως για να βγάλουν τα σώψυχά τους εναντίον αλλήλων...

Πρώτος «τράβηξε τη σκανδάλη» ο Τάκης:
«Δεν έπρεπε να γίνει αυτή η συνάντηση. Τους τελευταίους μήνες έχει αποδειχθεί η έμμεση αλλά και η άμεση σχέση του Κωστίκα και του Γιωρίκα με το οργανωμένο έγκλημα και τον υπόκοσμο στην Ελλάδα και το εξωτερικό»! 
Γιωρίκας: «Κατανοώ την ακραία τραγική κατάσταση στην οποία έχεις περιέλθει... Εχεις πέσει στον κόσμο των παραισθήσεων, φαντασιώνεσαι αντιστροφή ρόλων. Απλώς να σου θυμίσω ότι ο τίτλος του επικεφαλής της εγκληματικής οργάνωσης σου έχει απονεμηθεί με πάσα επισημότητα από την ελληνική Δικαιοσύνη».
Κωστίκας: «Να συζητήσουμε ό,τι θες όταν αρθούν οι περιοριστικοί όροι που σου έχουν επιβληθεί. Αλλά με τόσες κακουργηματικές κατηγορίες στην πλάτη σου, μάλλον το τελευταίο που προλαβαίνει να σε απασχολήσει είναι η αυτογνωσία».

Ο Σάκης δεν μιλούσε. Οχι πως δεν ήθελε. Κρα έκανε. Τον είχε «πεθάνει» όμως ο δεξιός τραπεζίτης και δεν μπορούσε να βγάλει μιλιά. Ολα τα παρακολουθούσε, όλα τα άκουγε, αλλά προτιμούσε να παίζει με το κινητό του. Και να τουιτάρει ακατάπαυστα. Είχε κι αυτός τους νταλκάδες του: «Συγχαρητήρια στην ΚΕΔ για επιλογή αρετόπουλου λόγω πολλών λαθών του σε βάρος μας και της αγωγής που μου έχει κάνει.Τυχαίο; Ακεραιότης 100%».
Ο κυρ Διονύσης προσπαθούσε να μείνει ψύχραιμος. Ηταν, βλέπετε, ο οικοδεσπότης...

Ο σκυλοκαβγάς συνεχιζόταν...
Τάκης: «Σε αντίθεση με τις παραισθήσεις του πρώην τροφίμου των φυλακών Γιωρίκα, εγώ αντιπαραβάλλω αλήθεια και εικόνα. Τις φωτογραφίες και τα βίντεο. Για απάντησε, λοιπόν, “εξυγιαντή” και τζάμπα σωτήρα, ποιοι ήταν αυτοί που σε συνόδευαν; Και πόσες δεκάδες χρόνια φυλακή είχαν ο καθένας;
Πες του και συ, ρε Διονύση. Τι με κοιτάς έτσι;
Οσο για τους ευαίσθητους “εξυγιαντές” του Βορρά που μετρούν κακουργηματικές πράξεις, ακόμα περιμένουμε να πάρουν θέση για την εγκληματική οργάνωση που εξαρθρώθηκε στη Θεσσαλονίκη στην οποία συμμετείχε υπάλληλος και στέλεχος της ΠΑΕ ΠΑΟΚ».


Ο Γιωρίκας δεν γούσταρε άλλο. Ηθελε να το λήξει εδώ το θέμα και να τελειώνουν μια και καλή...
«Tο ‘πα και νωρίτερα! Η κατάσταση είναι παραισθησιογόνα και είναι κρίμα να ασχολούμαστε».
Ο Κωστίκας συμφώνησε: «Το να γίνεται κατήγορος ένας κατηγορούμενος για διεύθυνση και σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, ο οποίος μάλιστα βρίσκεται εκτός φυλακής με εγγύηση και περιοριστικούς όρους είναι γραφικό. Αντιλαμβάνομαι την παραφροσύνη σου, Τάκη, τώρα που γκρεμίζεται το έκτρωμα που δημιούργησες και η οργάνωσή σου. Σου εύχομαι ταχεία ψυχική ανάρρωση γιατί προφανώς νοσείς. Αντε γεια...».

Το πάρτι είχε τελειώσει. Κυριολεκτικά και μεταφορικά. Οι καλεσμένοι, συνωστίζονταν στην εξώπορτα βρίζοντας την ώρα και τη στιγμή που αποδέχθηκαν την πρόσκληση. Κι εκεί που σιχτίριζαν (από μέσα τους) και έψαχναν τα κλειδιά των αυτοκινήτων τους, πετάγεται από το βάθος ο γιος του Τάκη και αμολάει τη μολότοφ του, παίρνοντας τα κομμάτια του πατρός κόντρα στους δύο Πόντιους:
«Ψυχικά νοσήματα και παραισθήσεις έχετε εσείς από δεκαετίες φάπας! Και επειδή έχετε ακόμα πολλές δεκαετίες ταλαιπωρίας οπλιστείτε με υπομονή! Επίσης είναι... λογικό να μιλάτε μεταξύ σας αλλά μη λέτε τα ίδια, αλλάξτε κασέτα ο ένας ή ο άλλος γιατί στο τέλος θα σας κράζουν και οι δικοί σας».
Απαντες τον αγνόησαν επιδεικτικά. Είχαν ανάψει ήδη τις μηχανές. Ο... γάμος είχε σχολάσει - προ πολλού.

Η συνέχεια επί της οθόνης. Εγχρωμον, σινεμασκόπ

Επαιξαν οι ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης): Διονύσιος (Σταύρος Κοντονής), Τάκης (Βαγγέλης Μαρινάκης), Γιωρίκας (Δημήτρης Μελισσανίδης), Κωστίκας (Ιβάν Σαββίδης), Σάκης (Γιάννης Αλαφούζος). Guest star - γιος Τάκη (Κώστας Καραπαπάς).

THE END (εντελώς, όμως. Πώς λέμε «ΤΟ ΤΕΡΜΑΤΙΣΑΤΕ ΑΔΕΛΦΙΑ!». Ετσι ακριβώς).

ΥΓ.: Ο συγγραφέας ουδεμία ευθύνη φέρει για τα λεγόμενα των πρωταγωνιστών. Είναι αυτούσια αποσπάσματα από τις δηλώσεις - ανακοινώσεις των. Ευχαριστώ.

Δημοσιεύτηκε στις 3 Ιουνίου 2016 στην «Εφημερίδα των Συντακτών»

20 Ιανουαρίου 2016

Ορνιθες...

του Γιώργου β. Μανετάκη
Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2015. Το ντέρμπι στη Λεωφόρο δεν ξεκινά ποτέ.
Τρίτη, 19 Ιανουαρίου 2016. Ο υφυπουργός Αθλητισμού ανακοινώνει την απόφασή του για κλείσιμο των θυρών 13-14 και πρόστιμο 90.000 ευρώ στον Παναθηναϊκό.
Μια μέρα πριν. Δευτέρα, 18 Ιανουαρίου 2016. Ενας αναπτήρας βάζει -για άλλη μια φορά- «φωτιά» στη Superleague! Ο Παναθηναϊκός με ανακοίνωσή του ζητά από τον υπουργό να παρέμβει και να τιμωρήσει τον υπότροπο Ολυμπιακό...
Είμαστε μια ωραία ατμόσφαιρα, είμαστε!
Ο Σταύρος Κοντονής δεν θα μπορούσε να βρει χειρότερο timing για τη ΣΩΣΤΟΤΑΤΗ ποινή που επέβαλε. Και κάπου εδώ αρχίζουν τα όργανα. Τα φίλα προσκείμενα στον Ολυμπιακό media... πουλάνε τρέλα, τα φίλα προσκείμενα... απέναντι πουλάνε σανό, υψώνουν σημαίες επανάστασης και τώρα όλοι μαζί περιμένουμε το συλλαλητήριο της χρονιάς.
Οχι. Δεν είναι για το ασφαλιστικό. Ούτε για τις συντάξεις. Είναι για την Πανάθα ρε γαμώτο...
Από τον περασμένο Μάιο, που ψηφίστηκε, ήταν θέμα χρόνου να γυρίσει μπούμερανγκ ο νόμος Κοντονή στον υπουργό του! Αν στην Ελλάδα του 2016 πρέπει ο υφυπουργός, ου μην και το υπουργικό συμβούλιο, να ασχολείται με χουλιγκάνια, αναπτήρες, καπνογόνα, κορνέδες και τα τοιαύτα, το χάσαμε το... ματσάκι πατριώτη!
Εγώ ξέρω ότι ο -εκάστοτε- υφυπουργός ΠΡΟΪΣΤΑΤΑΙ του Αθλητισμού. Ούτε φύλλα αγώνα μελετάει, ούτε εκθέσεις Αστυνομίας διαβάζει και -πολύ περισσότερο- δεν... ανακατεύεται με τα πίτουρα. Οι... όρνιθες άλλο που δεν θέλουν. Κι όταν αναφέρομαι σε όρνιθες δεν εννοώ του Αριστοφάνη!
Από το ημίχρονο του προχθεσινού αγώνα των Χανίων έσπευσε ο Γιάννης Αλαφούζοςνα τουιτάρει μαινόμενος και σίγουρος για την επερχόμενη ανατροπή στο β' ημίχρονο. Δεν του έκατσε βέβαια αλλά όταν έχεις δικά σου media μπορείς να παίζεις «μονά - ζυγά δικά μου». Στημένο έτσι κι αλλιώς!
Για την ποινή της Λεωφόρου πέρασαν 2 μήνες. Χθες ο υφυπουργός προανήγγειλε έρευνα για τον αναπτήρα των Χανίων. Αν κι εδώ περάσουν 2 μήνες για να τιμωρηθεί ο Ολυμπιακός, το μόνο που θα καταφέρει είναι να γίνει η φιέστα για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κεκλεισμένων των θυρών του «Καραϊσκάκη’», αφού θα απομένουν 2-3 βδομάδες για τη λήξη της κανονικής περιόδου.
Ο Σταύρος Κοντονής έκανε χθες, αργά το απόγευμα, την κίνηση που ίσως αποδειχθεί ΜΑΤ για τη συνέχειαΑπείλησε ευθέως την ΕΠΟ. Το αφεντικό του ελληνικού ποδοσφαίρου. Και η μόνη λύση που βλέπω είναι αυτή: Καλείς επισήμως προέδρους, γραμματείς, φαρισαίους και τους ανακοινώνεις την απόφαση της πολιτείας για κλείσιμο του μαγαζιού και στήσιμο ξανά από την αρχή!
Αλλωστε η σαπίλα δεν καθαρίζεται εύκολα. Τα πετάς τα πορτοκάλια που μούχλιασαν και αγοράζεις άλλα. Φρέσκα. Κι όσοι πιστοί προσέλθετε...
Αλλιώς να το γυρίσουμε στην πλάκα και να ενστερνιστούμε το tweet που πόσταρε χθες φίλος βάζελος: «Αυτό που ο Κοντονής έκλεισε τη θύρα 13 σημαίνει ότι θα μπαίνουμε από τη 12 ή τη 14;».
πηγή: efsyn.gr

13 Ιουνίου 2015

FULLpassion #121 EfSyn 12jun2015


29 Μαΐου 2015

FIFA gate: 24 χρόνια, 22 υπουργοί...




24 χρόνια κράτησαν οι έρευνες της Δικαιοσύνης των ΗΠΑ για να φτάσουμε στις «μπούκες» του FBI στο πεντάστερο «Baur au Lac» της Ζυρίχης.

Δηλαδή από το 1991 ώς σήμερα. Και κάθομαι κι εγώ κι αναρωτιέμαι… 1991-2015. Ποια τύχη θα είχε μια αντίστοιχη -λέμε τώρα- σειρά ερευνών στη χώρα μας.

Στην Ελλάδα που άλλαξε, στο διάστημα αυτό, 9 πρωθυπουργούς: Μητσοτάκης, Α. Παπανδρέου, Σημίτης, Καραμανλής, Γ. Παπανδρέου, Παπαδήμος, Πικραμένος, Σαμαράς, Τσίπρας.

Στην Ελλάδα που άλλαξε, στο διάστημα αυτό, 22 υπουργούς Δικαιοσύνης (κατά σειρά): Μιχάλης Παπακωνσταντίνου, Ιωάννης Βαρβιτσιώτης, Αννα Ψαρούδα-Μπενάκη, Γεώργιος Πλαγιανάκος, Γεώργιος Κουβελάκης, Αναστάσιος Πεπονής, Ιωάννης Ποττάκης, Ευάγγελος Βενιζέλος, Αργύρης Φατούρος, Ευάγγελος Γιαννόπουλος, Δημήτριος Γουργουράκης, Μιχαήλ Σταθόπουλος, Φίλιππος Πετσάλνικος, Αναστάσιος Παπαληγούρας, Σωτήρης Χατζηγάκης, Νίκος Δένδιας, Χάρης Καστανίδης, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου, Χρίστος Γεραρής, Αντώνης Ρουπακιώτης, Χαράλαμπος Αθανασίου, Νίκος Παρασκευόπουλος…

Πάσα απάντησις, δεκτή…


FULLpassion #120 EfSyn 29may2015

Νέα Υόρκη, Ζυρίχη, Αθήνα...


Ελβετία / ΗΠΑ
Οι 12 αστυνομικοί, κατόπιν οργάνωσης της επιχείρησης από το FBI και υπό την ευθύνη της εισαγγελέως Νέας Υόρκης, Λορέτα Λιντς, πήραν τα κλειδιά των δωματίων από τη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου «Baur au Lac» και αιφνιδίασαν τα στελέχη της FIFA εισβάλλοντας ξημερώματα στα δωμάτιά τους...



Ελλάδα
«Προσέξτε, κύριε Τάκη, γιατί ετοιμάζουν από την αντιτρομοκρατική θεαματικές συλλήψεις με τζιπ»



FULLpassion #120 EfSyn 29may2015

FULLpassion #120 EfSyn 29may2015


23 Μαΐου 2015

Η δημιουργική ασάφεια FIFA, UEFA, Κοντονή


Ανοίγεις το ντουλάπι της κουζίνας. Πιάνεις ένα ποτήρι. Πας στη βρύση. Γεμίζεις το ποτήρι. Πίνεις δυο γουλιές. Κάθεσαι στην καρέκλα. Ανάβεις τσιγάρο. Πίνεις μια γουλιά καφέ. Κοιτάζεις το ποτήρι. Μισογεμάτο; Μισοάδειο; Δεν ξέρεις... Πρέπει, όμως, να αποφασίσεις. Πώς το βλέπεις. Εσύ. Οχι ο άλλος. Μισογεμάτο; Μισοάδειο; Διάλεξε. Και τα δύο σωστά είναι.

Αυθόρμητα απαντάς μισογεμάτο. Είσαι σε καλό mood. Η μέρα σου ξεκινάει καλά. Ο άλλος, όμως, το βλέπει μισοάδειο. Αυτός μάλλον είναι σε κακό mood. Κακή διάθεση... Χωρίς όρεξη για πολλά πολλά.
Κι οι δυο έχετε δίκιο. Είπαμε. Είναι θέμα οπτικής. Θέμα διάθεσης. Στιγμιαία αντίδραση - σκέψη...

Εφτασε χθες η «πολυπόθητη» απάντηση FIFA και UEFA για το αθλητικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή.
Ανοίγεις το ντουλάπι... Πιάνεις ένα ποτήρι...

ΜΙΣΟΓΕΜΑΤΟ: GREXIT τέλος. Ναι! «Αγαπητέ κ. Κοντονή... Λήφθηκαν υπόψη οι προτάσεις που προηγουμένως έγιναν από τη FIFA και την UEFA... Σας ευχαριστούμε που λάβατε υπόψη σας τα παραπάνω και για τη συνεργασία σας σε αυτή τη διαδικασία». Ουφ. Ολα καλά!

ΜΙΣΟΑΔΕΙΟ: Η επιστολή δεν αναφέρει «λήφθηκαν», αλλά «φαίνεται να λαμβάνονται υπόψη».
Λέει ακόμη: «Προς αποφυγή αμφιβολιών, θα επαναλάβουμε ότι κάθε περαιτέρω απόπειρα υπονόμευσης των νόμιμων αρμοδιοτήτων της ΕΠΟ θα αντιμετωπιστεί με ισχυρή αντίσταση από τη FIFA και την UEFA».


Αλλά και: «Επιθυμούμε να σας ενημερώσουμε ότι η FIFA και η UEFA θα παρακολουθούν στενά την εφαρμογή του νέου νόμου προκειμένου να διασφαλίσουν ότι η ανεξαρτησία της ΕΠΟ διατηρείται σε κάθε χρονική στιγμή και σε συμφωνία με τις αντίστοιχες διατάξεις των Καταστατικών της FIFA και της UEFA».

Ανοίγεις το ντουλάπι... Πιάνεις ένα ποτήρι... 
Ο υπουργός πανηγυρίζει. Κάποιοι τον αποθεώνουν. Κι οι απέναντι, όμως, πανηγυρίζουν. Ως εδώ ήταν. Μισό βήμα ακόμη και μας (τον) «τελειώνουν». GREXIT τέλος! Ναι, αλλά μένουμε σε καραντίνα και υπό αυστηρή επιτήρηση. Ο υπουργός δηλώνει δικαιωμένος. Ναι, αλλά «...κάθε περαιτέρω απόπειρα υπονόμευσης των νόμιμων αρμοδιοτήτων...».

Κλείνεις το ντουλάπι. Σου πέφτει το ποτήρι. Σπάει. Θρύψαλα... Ηταν μισογεμάτο; Ηταν μισοάδειο; Τι σημασία έχει. Who cares τώρα πια!

FULLpassion #119 EfSyn 23may2015

FULLpassion #119 EfSyn 23may2015



16 Μαΐου 2015

Η Μαρίνα ράβει το 1ο της αστέρι!


2003-2015: δέκατος τίτλος πρωταθλητή
για τη διερμηνέα του Ολυμπιακού


Πριν από δύο χρόνια ο Ολυμπιακός κατακτούσε το 40ό του πρωτάθλημα και έραβε το 4ο αστέρι στην «ερυθρόλευκη» φανέλα. Φέτος η χαρά για το 42ο ήταν διπλή. Τα αστέρια μπορεί να παραμένουν 4, αλλά ένα μέλος του «ερυθρόλευκου» τιμ απέκτησε το προσωπικό του αστέρι. Το πρώτο! Η Μαρίνα Τσαλή, η διερμηνέας των λατίνων του Θρύλου.
Ξεκίνησε τη συνεργασία της στο λιμάνι το 2003 με μεταφράσεις για το περιοδικό της ομάδας, μεταπήδησε στο μάρκετινγκ της «Sports United» και το 2006... έφτασε στου Ρέντη. Από την επόμενη χρονιά ξεκίνησε τα ταξίδια της με τον σύλλογο και το 2008, Ερνέστο Βαλβέρδε παρόντος, τη μάθαμε όλοι!



Εκτός από τον 10ο τίτλο της Superleague (2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015), αφορμή που της δίνει το δικαίωμα να ράψει το αστέρι στο μπλουζάκι της, η Μαρίνα έχει «κατακτήσει» έξι Κύπελλα Ελλάδας (2005, 2006, 2008, 2009, 2012, 2013) και πάει για το έβδομο! Την προσωπική της συλλογή-τροπαιοθήκη κοσμεί και το Σούπερ Καπ του 2007.

FULLpassion #118 EfSyn 16may2015

15 Μαΐου 2015

FULLpassion #118 EfSyn 16may2015


9 Μαΐου 2015

Σταύρο, χάσαμε!..


Δύο μέρες και συνολικά καμιά 15αριά ώρες καρφωμένος στη Βουλή για τη συζήτηση του αθλητικού νομοσχεδίου, ήρθα ο άνθρωπος και λάλησα
Ισως η κατάστασή μου πλέον να είναι μη αναστρέψιμη... Θα μου τα φάνε οι ψυχίατροι! 
Δεν είναι λίγο πράμα να βλέπεις τους εκπροσώπους του λαού να διασταυρώνουν τα... ξίφη τους (θου Κύριε!) και να μην ξέρουν τι λένε. Να ονειρεύονται ότι με ένα νομοσχέδιο θα γλιτώσουν τη χώρα από τις «πληγές του Φαραώ». Λες και στην Ελλάδα πάσχουμε από νόμους.

Τέλος πάντων. Ο καιρός «ανοίγει». Σάββατο σήμερα, είναι μέρα χαλάρωσης για πολλούς. Δεν θέλω να σας κουράσω. Με δυο λέξεις και ένα ανέκδοτο θα σας πω την άποψή μου για όλα αυτά που ζήσαμε με το περιβόητο σχέδιο νόμου. «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις». 
Οι δυο λέξεις είναι του Γεράσιμου Αρσένη όταν εξελέγη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ ο Κώστας Σημίτης. Το «Γιώργο, χάσαμε» του 1996 δανείζομαι σήμερα για να πω στον υφυπουργό Αθλητισμού: «Σταύρο, χάσαμε»...

Το ανέκδοτο ίσως να σας φανεί άσχετο αλλά δεν είναι. Πιστέψτε με: 

Γυρίζει, λοιπόν, κάποιος στο χωριό από την πόλη και συναντάει έναν συγχωριανό να του κάνει οτοστόπ. 
- Γεια σου, πατριώτη. 
- Γεια σου κι εσένα. Στο χωριό πας; 
- Ναι, εσύ; 
- Στο χωριό πάω, έλα μέσα να μην τυραννιέσαι εκεί έξω στη ζέστη. 
Καθ' οδόν, ξαφνικά πετιέται στη μέση του δρόμου ένας σκύλος. Ο οδηγός προσπάθησε να τον αποφύγει αλλά ήταν αδύνατον και έτσι μοιραία επήλθε η σύγκρουση. Ο σκύλος όμως δεν πέθανε αλλά έμεινε να χαροπαλεύει στη μέση του δρόμου. Κατεβαίνοντας ο οδηγός, βγάζει ένα μαχαίρι και «αποτελειώνει» τον άτυχο σκύλο μπροστά στα μάτια του έκπληκτου συγχωριανού. 
- Για να μην τυραννιέται το καημένο! 
Επιβιβάζονται ξανά στο όχημα και πιο πάνω σε μια στροφή πετιέται στη μέση του δρόμου ένα πρόβατο. Χωρίς να το θέλει, ο οδηγός τρακάρει με το πρόβατο, με αποτέλεσμα να το αφήσει και αυτό να χαροπαλεύει στη μέση του δρόμου. 
Χωρίς να χάσει ώρα, κατεβαίνει από το όχημα και βγάζοντας το μαχαίρι του σφάζει το πρόβατο. 
- Για να μην τυραννιέται το καημένο, λέει πάλι στον τρομαγμένο συγχωριανό του. 
Σε μια στροφή πιο πάνω ο οδηγός χάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα αυτό να βγει από τον δρόμο και να καταλήξει αναποδογυρισμένο μέσα σε ένα χωράφι. 
Ο οδηγός, χωρίς να πάθει τίποτα, καταφέρνει να βγει από το αυτοκίνητο και τρέχει να βοηθήσει τον συνεπιβάτη του. 
- Φίλε μου, είσαι καλά, έπαθες τίποτα; Θεέ μου, παραλίγο να μας σκοτώσω! 
Και ο συγχωριανός, προσπαθώντας να βάλει τα άντερά του μέσα στην κοιλιά του, να κρύψει το σπασμένο του πόδι και γεμάτος αίματα παντού, απαντάει: 
- Ευτυχώς που δεν πάθαμε και τίποτα!

FULLpassion #117 EfSyn 09may2015

FULLpassion #117 EfSyn 09may2015


2 Μαΐου 2015

FULLpassion #116 EfSyn 02may2015


Η Βανέσα του Καραμανλή και ο Μίκης του Τσίπρα!


Ολα, τελικά, στη ζωή είναι θέμα σωστού timing. Από τις πιο μεγάλες και σοβαρές αποφάσεις που καλούμαστε να πάρουμε, μέχρι τις καθημερινές και «ανώδυνες». Από τον κανόνα αυτό δεν μπορεί, φυσικά, να ξεφύγει ένας μεγάλος οργανισμός. Οπως ο Ολυμπιακός, ας πούμε. Αύριο στο Λιμάνι γιορτάζουν την κατάκτηση του πρωταθλήματος Νο 42 και «ο τίτλος αυτός θα αφιερωθεί στον μεγαλύτερο Ελληνα των ημερών μας και έναν μεγάλο Ολυμπιακό, τον Μίκη Θεοδωράκη, που αφήνει το στίγμα του στην ιστορία της χώρας μας από το 1925 και γιορτάζει φέτος, όπως και ο Ολυμπιακός μας, 90 χρόνια ζωής». Ετσι μας τα λέει η επίσημη ανακοίνωση των πρωταθλητών.


Λογικό. Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχουμε, πρωθυπουργό Αλέξη (ας είναι και βάζελος). Πρέπει να βρισκόμαστε στο κλίμα της εποχής. Το timing που λέγαμε. Η χώρα στην τελική ευθεία μιας εξαντλητικής διαπραγμάτευσης με τους ευρωεταίρους, φορτωμένη με δύο μνημόνια, τρέχοντας ολοταχώς για το τρίτο, τους ανέργους στο 1,5 εκατομμύριο και τα λοιπά γνωστά που καθημερινά βιώνουμε.
Ετσι αύριο στο «Καραϊσκάκη» θα γιορτάσουν με τον «Ηλιο της Δικαιοσύνης» (διπλής ανάγνωσης...), «Λιανοτράγουδα» και «Μαουτχάουζεν».

Να θυμηθούμε τι συνέβη καμιά δεκαριά χρόνια πριν; Ας πάμε στον Μάιο (πάντα Μάιο) του 2006. Στο Λιμάνι γιόρταζαν το νταμπλ και το Νο 34! Κυβέρνηση Ν.Δ. με πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή (κι αυτός βάζελος!). Πριν από δύο χρόνια ξεφαντώναμε με το EURO της Πορτογαλίας, κάναμε Ολυμπιακούς Αγώνες, η Παπαρίζου έπαιρνε το χρυσό στη Eurovision κι όλοι ζούσαμε στη νιρβάνα μας. Ευτυχισμένοι, με κάτι μισθούς να, τις αμαξάρες μας, τα εξοχικά μας, τα μπουζούκια μας και όλα τα ωραία μας.


Ξανά λοιπόν -η... ετήσια- γιορτή στο Λιμάνι. Με Βανέσα Αδαμοπούλου. Καυτή και sexy, τραγουδώντας «Πάνω στην τρέλα μου πάνω στην αλητεία μου», το soundtrack της ταινίας του Νίκου Περάκη «Λούφα και Παραλλαγή: Σειρήνες στο Αιγαίο» που εκείνη την εποχή έσπαγε τα ταμεία. Με το αξέχαστο -και dirty- σύνθημα να δονεί τις εξέδρες και να ακούγεται από το Φάληρο ώς την Καστέλα και τα βράχια της Πειραϊκής: «Γδύσου Βανέσα να μπούμε όλοι μέσα»!

25 Απριλίου 2015

No one puts their children in a boat unless...


No one puts their children in a boat 
unless the water is safer than the land*

*Κανένας δεν βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα 
εκτός κι αν το νερό είναι ασφαλέστερο από τη γη


Τα μιλήσανε, τα συμφωνήσανε, την Πέμπτη στις Βρυξέλλες οι Ευρωπαίοι ηγέτες. Τριπλάσια χρηματοδότηση για την έρευνα και τη διάσωση των μεταναστών στη Μεσόγειο και περισσότερα πλοία για την αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού στη «mare nostrum».

Η γαλαντόμος Ανγκελα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να αυξηθούν ακόμα περισσότερο τα κονδύλια της Ε.Ε. για τις επιχειρήσεις στη Μεσόγειο, αν χρειαστεί, ενώ ο Φρανσουά ετοιμάζεται να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να υπάρξει ψήφισμα στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ για την ανάγκη καταστροφής των σκαφών που χρησιμοποιούν οι δουλέμποροι.

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αξιωματούχοι του ΟΗΕ μιλούν για «μινιμαλιστική προσέγγιση» στο θέμα από πλευράς Ε.Ε. και ζητούν από την Ενωση να δημιουργήσει «νόμιμα κανάλια μετανάστευσης» για την απορρόφηση ανειδίκευτων εργατών.

Και κάθομαι και βασανίζω το φτωχό μου το μυαλό κι αναρωτιέμαι: 
- γιατί όλοι αυτοί οι κοστουμαρισμένοι κύριοι -και οι κυρίες με τις τουαλέτες- του δυτικού κόσμου αρνούνται να δουν ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ που σπρώχνουν χιλιάδες και χιλιάδες στο «απονενοημένο»... κολύμπι στα βαθιά της Μεσογείου. 
- γιατί ασχολούνται μόνο με το 10-20% της «διαδρομής» τους και δεν κοιτάζουν λίγο πιο πίσω, στις εστίες τους. 
- γιατί αδιαφορούν, κλείνουν τα μάτια και δεν προσπαθούν να λύσουν τα προβλήματα στην πηγή τους.

Εκτός κι αν... Εκτός κι αν αυτό θέλουν. Οι δυνατοί, αυτοί που θα επιβιώσουν, είναι μια χαρά -φτηνά εργατικά- χέρια για τα εργοστάσιά μας, τις μηχανές μας, τις εκτάσεις μας, τις βιομηχανίες μας. 
Και ζήσαν αυτοί καλά και (όχι, δεν το λέω)...

FULLpassion #115 EfSyn 25apr2015

FULLpassion #115 EfSyn 25apr2015


18 Απριλίου 2015

Πάρτ' αλλιώς ή, έστω, τηλεφώνα!


Σάββατο του Λαζάρου έγραφα σε τούτη εδώ τη γωνιά της εφημερίδας για τους εφιάλτες ενός πρώην υφυπουργού Αθλητισμού. Ηταν βράδυ της 4ης Ιουλίου του 2006. Στο ένα χέρι το τηλέφωνο και στο άλλο το στυλό. Πάνω στα υπουργικά έδρανα της Βουλής να γράφει και να σβήνει στον αθλητικό του νόμο. Το πρωί της ίδιας ημέρας, η FIFA μάς είχε αποβάλει από τους κόλπους της! Και ο υπουργός εξ-αναγκάστηκε να προσθέσει την παράγραφο 12, στο άρθρο 20 του Νόμου 3479/2006: «Ειδικά για το άθλημα του ποδοσφαίρου...».

Προχθές το μεσημέρι, ύστερα από την κοινή επιστολή-βόμβα από FIFA και UEFA στο υφυπουργείο Αθλητισμού, ο Σταύρος Κοντονής στη συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι «για την περαιτέρω νομική θωράκιση του Νομοσχεδίου έχει προστεθεί ένα επιπλέον άρθρο: “Καταργείται το άρθρο 29 παρ. 12 του νόμου 3479” και έτσι η ακροτελεύτια διάταξη έχει πάρει τον αριθμό 16...».


Γροθιά στο μαχαίρι, δηλαδή, κι ο Θεός βοηθός! Δεν ξέρω, πλέον, τι άλλο να πω. Η Παναγιά μαζί του. Ενα πράγμα μόνο, έτσι, για να γεμίσω με λίγο ακόμη κείμενο τη σελίδα. Ούτε η FIFA είναι Eurogroup ούτε η UEFA Euroworking. Στα... παπούτσια τους και 2 αυγά Τουρκίας αν η Ελλάδα παίζει με εθνικές και συλλόγους στας Ευρώπας. Λίγοι θα το πάρουν χαμπάρι. Δεν θα χάσει άλλωστε κι η Βενετιά βελόνι...

Κι αν, όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη, στη χώρα μας αντιστοιχεί μόλις το 2% του ΑΕΠ της ευρωζώνης, η ζημιά σε περίπτωση Grexit ή στάσης πληρωμών θα είναι πολλαπλάσια και πιθανότατα ανεξέλεγκτη. Ευρωπαϊκώς τε και παγκοσμίως! 
Στην μπαλίτσα, όμως, δεν πρόκειται να ασχοληθεί κανείς μαζί μας. Σε κανέναν δεν θα λείψουμε. Εχουν Μπαρτσελόνα, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Ρεάλ Μαδρίτης και... και... και... για να βλέπουν.

Τι θέλω να πω; Ούτε μαγκιές περνάνε εδώ ούτε δημιουργικές ασάφειες. 
Και για να μην το κουράζουμε άλλο. Αν εμένα, τον ταπεινό, δεν με πιστεύει ο κ. υπουργός, ας πάρει τον Γιώργο Ορφανό να του τα εξηγήσει. Κι αν δεν έχει δίαυλο επικοινωνίας, του επισυνάπτω «πλοηγό».


Θα το ξαναπώ. Μαζί του είμαι, αλλά... φοβάμαι ολ' αυτά που θα γίνουν για μένα, χωρίς εμένα!
FULLpassion #114 EfSyn 18apr2015


FULLpassion #114 EfSyn 18apr2015


10 Απριλίου 2015

Ο Fataul στο όρος των Ελαιών

Backstage από τα γυρίσματα του «Ιησού από τη Ναζαρέτ» του Φράνκο Τζεφιρέλι (Jesus of Nazareth, 1977). Ο πρωταγωνιστής Robert Powell, σε ένα διάλειμμα, υποκύπτει στα ανθρώπινα πάθη του. Τσιγάρο και ποτό (κονιάκ) πάνω στον σταυρό...


- Ναι. 
- Ελα. 
- Ελα! 
- Ελα, γι' αυτόν που σου είπα... 
-... για ξαναπιάσ' το γιατί δεν το κατάλαβα... 
-... ρε παιδί μου, γι' αυτό που συζητάμε. 
- Ναι. 
- Αυτόν με τα μούσια και τα μαλλιά. Τον Ναζωραίο. 
- Τον πήραν. 
- Μμμμμ... 
- Τον πάνε στο λόφο. 
- Μμμμμ... 
- Ξέρεις. 
- Ναι. 
- Στον σταυρό... 
- Μμμμμ... 
- Τελείωσε. 
- Εγώ δεν ξέρω τίποτα, έτσι; 
- Εντάξει. 
- Εντάξει. 
- Ωραία. Θα πάρω και τον άλλον... 
- Ναι, τον Καϊάφα. 
- Και στείλε και στον άλλον τα 30 αργύρια. 
- Ναι, ξέρω... 
- Και μη με ανακατέψεις εμένα, να μη φαίνομαι... 
- Τίποτα, δεν υπάρχεις, Πόντιε, άσ' το... 
- Πες ότι σε πήρα μόνο να σου πω χρόνια πολλά. 
- Ναι. 
- Μμμμμ... 
- Τίποτα, τίποτα, φίλοι δεν είμαστε;... Δε λέω τίποτα, δε σε ανακατεύω, αυτό λέω... 
- Εντάξει, εντάξει, Αννα, γάμα τους το σπίτι και θα το πω εγώ στον αρχηγό να δει. 
- Εγινε, πρόεδρε. 
- Επιτέλους. Επρεπε να περάσουν καμιά 30αριά χρόνια να μπαλώσουμε τη μαλακία του άλλου. 
- Ελα... 
- Του Ηρώδη, ντε. 
- Α... Θεός σχωρέσ' τον 
- Μμμμ...

FULLpassion #113 EfSyn 10apr2015

FULLpassion #113 EfSyn 10apr2015