Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα pagos. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα pagos. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

5 Ιουνίου 2012

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ: Εγγραφα που τερματίζουν τις αερολογίες


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_ 


Τα έγγραφα ξεμπροστιάζουν τον Μποροβήλο. Χαρτιά μιας αλληλογραφίας από τον προηγούμενο Μάρτιο του 2011. Ξεμπροστιάζουν τον Δημητρίου. Ξεγυμνώνουν για πολλοστή φορά τον Πιλάβιο. Τις τελευταίες μέρες… δακρύσαμε από τη συγκίνηση ακούγοντας, βλέποντας, διαβάζοντας δηλώσεις του ενός και του άλλου. Ολοι (τι… σύμπτωση πάλι και αυτή με Σούπερ Λίγκα και Ε.Π.Ο.) είχαν κοινούς παρανομαστές στα όσα έλεγαν. Ότι δηλαδή, άλλη ήταν η κατάσταση πέρσι με τις αδειοδοτήσεις και άλλη φέτος. Στην προσπάθειά τους να πείσουν την κοινή γνώμη για το πώς ξαφνικά άλλαξαν την ποινή για τη μη αδειοδότηση (αφαιρώντας, οι… εταίροι τον υποβιβασμό και ευλογώντας και η Ε.Π.Ο.) λένε το ένα… αστοιχείωτο μετά το άλλο.

Ο Μποροβήλος που τώρα εκτελεί χρέη προέδρου στη Σούπερ Λίγκα, μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8, πρόλαβε να… πει ότι, «αν μιλούσαμε απλά για μια ομάδα θα μπορούσαμε να πούμε ακόμα και για υποβιβασμό. Άλλο όμως η θεωρία και άλλο η πράξη». Τα έγγραφα όμως τερματίζουν τις αερολογίες ανθρώπων που δεν πείθουν. Ιδού. Στις 10 Μαρτίου του 2011 (έναν χρόνο πριν), η ημερομηνία φαίνεται καθαρά, ο Αντρέα Τραβέρσο (άνθρωπος της ΟΥΕΦΑ για τις αδειοδοτήσεις) προωθεί σε κάποιον Pablo Rodriguez έγγραφο που έχει πάρει από τον Dimitriou του οποίου το e-mail απολήγει σε… @epo.gr.

Στο έγγραφο αυτό είναι διάχυτη η ανησυχία του Dimitriou για τις αδειοδοτήσεις στην Ελλάδα και σε ένα σημείο το αναφέρει καθαρά: «we might have to deal with a dreadful situation having almost half of the Super League clubs relegated». Δηλαδή, σε μετάφραση… «μπορεί να έχουμε να κάνουμε με μια φοβερή κατάσταση έχοντας σχεδόν τις μισές ομάδες της Σούπερ Λίγκα υποβιβασμένες»!!!!

Το συγκεκριμένο σημείο είναι ανατριχιαστικό διότι (θυμηθείτε η ημερομηνία του εγγράφου είναι 10 Μαρτίου) η καταληκτική ημερομηνία για να ρυθμίσουν οι ομάδες του φακέλους τους είναι 31 Μαρτίου. Ο ίδιος ο Δημητρίου, ο διευθυντής του τμήματος αδειοδότησης της Ε.Π.Ο. μιλά για «σχεδόν μισές ομάδες». Εκτός αν ο Dimitriou με e-mail που τελειώνει σε… @epo.gr δεν είναι ο… Δημητρίου που ξέρουμε αλλά κάποιος άλλος. Αν δεν είναι, ας βγει να το διαψεύσει.

Κι από εκεί λοιπόν που ήταν «σχεδόν μισές ομάδες», έμεινε στο τέλος μία, ο Ηρακλής. Για κάποιον λόγο, μόνο αυτός. Κι όταν τον ρωτάς τον Πιλάβιο, σου λέει… «για να μην τιμωρηθούν κάποιος λόγος θα υπήρχε». Αλήθεια; Ποιος είναι αυτός; Και πώς ξαφνικά, έναν χρόνο μετά, η Ε.Π.Ο., με αλλαγμένη ποινή, εύκολα πια, δεν δίνει… άδειες; Μόνο για τον Ηρακλή αποφάνθηκαν τα όργανα της Ε.Π.Ο. ότι δεν ήταν βιώσιμος.

Το συγκεκριμένο έγγραφο ξεμπροστιάζει τον Μποροβήλο που τώρα λέει, αναφορικά με το ότι τα μέτρα που αμφισβητούνται έχουν ψηφιστεί από τις ίδιες τις ομάδες: "Όταν ψήφιζαν δεν ήξεραν τα δεδομένα. Όλοι πίστευαν ότι το πρόβλημα δεν αφορά τους ίδιους αλλά κάποια άλλη ομάδα". Πώς γίνεται να μην γνωρίζεις τα δεδομένα όταν πέρσι υπήρχε το ίδιο πρόβλημα;

Ξεμπροστιάζει τον Δημητρίου που λέει ότι ήταν άδικο για τον Ηρακλή αλλά ευθύνεται η Λίγκα που δεν άλλαξε (πέρσι) την ποινή του υποβιβασμού και όχι η Ε.Π.Ο. Τι λέτε; Αλήθεια; Ο Dimitriou που έχει στείλει αυτό το χαρτί στην ΟΥΕΦΑ πώς μπορεί να εξηγήσει το ότι τη συγκεκριμένη φράση του, λίγες μέρες μετά την ακολούθησε το… «όλοι άδεια, πλην Ηρακλή», της δικής του Ομοσπονδίας στην οποία είναι υπάλληλος;

Καλά, για τον Πιλάβιο τι άλλο πια να πρωτορωτήσει κάποιος, χωρίς να παίρνει απαντήσεις; Αυτά τα έγγραφα «αδειάζουν» πιο πολύ τον πρόεδρο της Ε.Π.Ο. που προτιμά να λέει με εγκληματική αφέλεια (το είπε στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ) ότι… «αν είναι κάθε φορά που συζητάμε να μιλάμε για το τι έγινε πέρσι και πρόπερσι, τι έγινε με τον Ηρακλή, τον ΟΦΗ και τις άλλες ομάδες δεν κάνουμε κάτι. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν».

-Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες των εγγράφων είναι από την επιστολή που είχαν στείλει στη Σούπερ Λίγκα Λάρισα και Πανσερραϊκός, τον προηγούμενο Οκτώβριο, λέγοντας ότι για τις ομάδες Α και Β(τότε), θα έπρεπε η Σούπερ Λίγκα να προκρίνει αυτές τις δύο και όχι δύο ομάδες από τη Football League. Πότε στάλθηκε η επιστολή; Στα μέσα του προηγούμενου Οκτώβρη. Ηξεραν λοιπόν (και) από τότε…



3 Ιουνίου 2012

Ομολογία από «αδίστακτους δολοφόνους»


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_ 


Θυμίζει «αδίστακτους δολοφόνους». Ξιπασμένοι τεχνοκράτες που χωρίς τσίπα ομολογούν εγκλήματα στο πλαίσιο… στατιστικού λάθους. Ο Γιώργος Δημητρίου είναι ο υπεύθυνος του τμήματος αδειοδότησης της Ε.Π.Ο. Εδωσε συνέντευξη στη bluearena.gr. Τη διαβάζεις και φρίττεις. Αηδιάζεις. Εξοργίζεσαι.

Οι ανιστόρητοι συνεχίζουν να βιάζουν σκέψεις και συνειδήσεις. «Πρόκειται για αδικία», είπε για τον Ηρακλή, έναν χρόνο μετά, με στυλ… «αχ, συγνώμη, μου έπεσε ένα ποτήρι και έσπασε». Και όχι για έναν σύλλογο με 104 χρόνια ιστορίας. Αντε να χαθείτε… Νομίζει ότι απευθύνεται σε ηλίθιους και νομίζει ότι με ανυπόστατα λόγια μπορεί να παραχαράξει το τι έγινε όπως παραχαράζουν ποδοσφαιρικές ιστορίες συλλόγων. Με θράσος και εγκληματική αγνωμοσύνη ρίχνει τις ευθύνες (μόνο) στους άλλους. Δίνει συνέχεια στην κοροϊδία.

Ιδού τι, μεταξύ άλλων, είπε: «Εμείς (σ.σ. η Ε.Π.Ο.) ποτέ δεν θέλαμε να εφαρμοστεί η ποινή του υποβιβασμού και κάναμε εκκλήσεις για να αλλάξει. Άρα λοιπόν, δεν αποφάσισε η ΕΠΟ για τις ποινές, αλλά οι εταίροι του Ηρακλή. Δηλαδή, οι υπόλοιπες ομάδες κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να το γνωρίζει ο κόσμος. Εγώ πέρσι άκουσα και εξακολουθώ να ακούω πολλά, όμως εδώ και χρόνια φωνάζουμε για να αλλάξει αυτό το πράγμα". Καλά, μιλάμε για αστειότητες ολκής. Κι ένα μικρό παιδί καταλαβαίνει ότι μέσα στη γύμνια τους λένε ό,τι να ‘ναι. Δύο πράγματα είναι αρκετά για να καταδείξουν την αστειότητα.

Πρώτον: Ναι, η Σούπερ Λίγκα άλλαξε τον κανονισμό όποτε αυτή ήθελε. Η Ε.Π.Ο. όμως ΗΤΑΝ ΑΥΤΗ που με την ισχύουσα ποινή του υποβιβασμού, τους έκρινε ΟΛΟΥΣ ΒΙΩΣΙΜΟΥΣ πέρσι και τους έδωσε άδεια, εκτός του Ηρακλή. Η Ε.Π.Ο. Πώς λοιπόν λέει ο Δημητρίου ότι δεν αποφάσισε η Ε.Π.Ο. για τις ποινές;

Δεύτερον: Ο Δημητρίου θα θυμάται, δεν μπορεί να το ξέχασε, που πέρσι, μέσα Μαρτίου του 2011, έστειλε χαρτί στην ΟΥΕΦΑ και ρωτούσε τι να κάνει μιας και υπάρχει κίνδυνος οι μισές ομάδες της Σούπερ Λίγκα να μην πάρουν αδειοδότηση. Και μετά, πήραν ΟΛΕΣ εκτός του Ηρακλή.

Τα λόγια του Δημητρίου, σου φέρνουν αηδία σκεπτόμενος το τι μυαλά κουβαλάνε αυτοί που στην Ελλάδα έχουν θέσεις και παίρνουν αποφάσεις. Είναι το ίδιο με το ξεπούλημα της χώρας. Αποφάσεις που είναι αλλοπρόσαλλες. Κρυφτό κάτω από τα φουστάνια της ΟΥΕΦΑ. Οχυρωμένοι πίσω από το αυτοδιοίκητό τους, από ποδοσφαιρικά μνημόνια. Πιλάβιος και Κουρίδης.

Δικηγόροι, επιτροπές, διαιτητικά δικαστήρια που ξαφνικά γίνονται αναρμόδια. Το τμήμα στο οποίο προΐσταται ο Δημητρίου ξεφτιλίζεται από πρόπερσι μέχρι φέτος ξεφτιλίζεται με όλα αυτά ή όχι; Και μαζί, ξεφτιλίζουν ή όχι και το ποδόσφαιρο; Και η ελληνική δικαιοσύνη τι κάνει τώρα που έχουμε παραδοχή αδικίας –άρα λάθους- από έναν που είναι στη θέση του για να απονείμει δικαιοσύνη στο ποδόσφαιρο; Συνεχίζει να κωφεύει…

1 Ιουνίου 2012

ΕΠΟ, ποιος ασκεί ωμή βία;


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_


Είναι τόσο εύκολο το στερεότυπο. «Πουλάει» και στις μάζες. Ο… «αλήτης» που βγαίνει στους δρόμους και κάνει επεισόδια. Ο… «αλήτης» που πάει στο γήπεδο και κάνει επεισόδια. Εύκολη βορά στην κοινή γνώμη που με ένα «πω, πω, πω», ξεμπερδεύει. Και «καπάκι» οι εξαγγελίες για μέτρα κατά της βίας. Χαρτογιακάδες που μπαινοβγαίνουν σε συμβούλια, συζητάνε επί ώρες, χρόνια ολόκληρα για να πατάξουν τη βία. Αστειότητες, γελοιότητες. Αντε να χαθείτε, υποκριτές.

Η ερώτηση είναι ξεκάθαρη: ΕΠΟ, ποιος αλήθεια ασκεί ωμή βία; Αν τολμά ο Πιλάβιος, ας την απαντήσει. Τι να απαντήσει άραγε; Ο κόσμος γνωρίζει. Ποιος βιάζει σκέψεις και συνειδήσεις; Ποιος έχει δώσει το δικαίωμα σε όλους αυτούς, τους συμβούλους, τους τοπικούς προύχοντες, να παίζουν με τις τύχες ιστορικών συλλόγων;

Πριν δύο χρόνια, οι αδειοδοτήσεις ήταν –για πρώτη φορά- στο φόρτε τους, με λόγια παχιά. Και κούφια, όπως πανεύκολα αποδείχτηκε…  «Οικονομική εξυγίανση»… Αλλιώς; Υποβιβασμός. Παντιέρα και αυτή… Τη θυμάσαι Πιλάβιε. Τη θυμάσαι, Δημητρίου, διευθυντή του τμήματος αδειοδοτήσεων. Υπεύθυνοι χρίζονται οι Επιτροπές και τα Αρμόδια Οργανα μιας κάποιας ΕΠΟ που με τις αποφάσεις τους έχουν προκαλέσει ουκ ολίγες φορές την κοινή γνώμη. Αυτοί όμως εκεί. Επιμένουν αυτοδιοίκητα.

Από πρόπερσι στο στόχαστρο ο Ηρακλής. Μόνο ο Ηρακλής. Ο κόσμος στον δρόμο. Την ένιωθε την ωμή βία ενός συστήματος αλλοπρόσαλλων αποφάσεων. Ο κόσμος στον δρόμο. ΜΑΤ, χημικά, δακρυγόνα, συλλήψεις, δίκες, πορείες, κόσμος να παρατά τις δουλειές του για να είναι εκεί. Να καταγγέλλουν το σύστημα. Μα, τι ξέρουν αυτοί… οι «αλήτες»;

Και να που δύο χρόνια μετά, η ΕΠΟ αποφάσισε: Δεν υπάρχει υποβιβασμός. Α, ώστε έτσι; Όλα λοιπόν έγιναν για μια απόφαση που θα μπορούσε να αλλάξει εν μία νυκτί. Στη χρεοκοπημένη από ιδεολογία Ελλάδα, η ΕΠΟ κι ο κάθε Πιλάβιος της, δεν διαφέρει καθόλου από την Κυβέρνηση και τον κάθε Πρωθυπουργό της. Είναι ανά πάσα έτοιμοι για να υπνωτίσουν την κοινή γνώμη να καταγγείλουν το… μπάχαλο στα γήπεδα και τους δρόμους. Αρνούμενοι να δεχτούν ότι η ωμή βία εκπορεύεται από αλλού. Και οδηγεί στο μπάχαλο στην κοινωνία. Ωμή βία…

Η Ε.Π.Ο. θέλει να φτιάξει το ποδόσφαιρο. Τι ρομαντικό, πράγματι… Υπάρχει όμως μια διαφορά. Αυτή τη διαφορά την κάνει μία λέξη. Ο κόσμος, ο φίλαθλος, ο οπαδός ζει για το ποδόσφαιρο. Η ΕΠΟ, από τη στιγμή που κάνει ισολογισμούς, έχει οικονομικά στοιχεία, εκτός από τη ρομαντζάδα της φράσης… «ζει για το ποδόσφαιρο», ζει –και- από το ποδόσφαιρο. Και η διαφορά μιας λέξης μπερδεύει αρκετά τα πράγματα. Εκτός, αν θέλει η ΕΠΟ να πιστέψουμε ότι οι επτά ομάδες που δεν πήραν άδεια πρωτοβάθμια, έκαναν τα χρέη τους τώρα. Υποκρισία...

11 Μαΐου 2012

Τιποτένιοι καθηγητίσκοι, υποκρισία χωρίς όρια


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_


 Ο όρος «δυσφήμηση του αθλήματος» μπήκε –αθλητικά και δημοσιογραφικά- στο πετσί μας (εξαιρούνται οι… χοντρόπετσοι), πριν από περίπου ένα χρόνο. Ο Ηρακλής κατηγορούμενος για πλαστογραφία, κατηγορήθηκε για δυσφήμηση του αθλήματος. Και με μια τέτοια κατηγορία τιμωρήθηκε με την αυστηρότερη ποινή που ήταν υποβιβασμός. Δηλαδή (για να μην ξεχνιόμαστε), ο Ηρακλής και δεν δικάστηκε με το άρθρο (και τις ποινές που αυτό προβλέπει) του Πειθαρχικού Κώδικα που αναφέρεται στην πλαστογραφία και από το άλλο άρθρο που δικάστηκε (της δυσφήμησης του αθλήματος) διάλεξαν και του έβαλαν την αυστηρότερη, βαρύτερη ποινή. Κάπως έτσι λοιπόν όλοι έμαθαν -από τους εκμαυλιστές συνειδήσεων- ότι ο Ηρακλής ήταν αυτός που δυσφήμισε το άθλημα. 

Τι κι αν και άλλοι κατηγορήθηκαν για πλαστογραφία, όπως η Βέροια και η Παναχαϊκή π.χ.; Αυτοί εκδικάσθηκαν αλλιώς, με άλλες ποινές. Ουχί, υποβιβασμός. Το τι έγινε εδώ και ένα χρόνο έχει καταγραφεί πολλάκις, οι μάσκες (επίσης πολλάκις) έπεσαν, το σύστημα ψάχνει (αλλά δεν μπορεί) να αντιστρέψει τις εντυπώσεις όσο κι αν -επί ματαίω- προσπαθεί. 

Δυσφήμηση του αθλήματος για το σύστημα π.χ. δεν ήταν τα όργια που έγιναν (ήταν και ίδια περίοδος που να πάρει η οργή…) στον περσινό τελικό ΑΕΚ-Ατρόμητος, δυσφήμηση του αθλήματος δεν ήταν (επί Σισέ…) το Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός στο «Γ.Καραϊσκάκης», δυσφήμηση του αθλήματος δεν ήταν οι αισχροί διάλογοι που «ψάρεψε» ο υπερκοριός της Ε.Υ.Π., δυσφήμηση του αθλήματος δεν ήταν τα όσα έλεγαν για σχέδια διαπλοκής παραγοντίσκοι που έμειναν ατιμώρητοι από την Ε.Π.Ο.; Αργήσαμε να… μάθουμε τι σημαίνει δυσφήμηση του αθλήματος και προφανώς –τιποτένιοι… καθηγητές- το μάθαμε (επιλεκτικά βεβαίως…) πέρσι. Και το μάθαμε πέρσι γιατί τότε συνέφερε συγκεκριμένους (που και τώρα τους καλεί και πάλι ο ανακριτής) και συγκεκριμένα σχέδια.

Ένα χρόνο μετά… Ο Φοίνικας Σύρου αποφάσισε να μην κατεβεί να παίξει τον πέμπτο τελικό στο Πρωτάθλημα βόλεϊ. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται ένα παιχνίδι εντυπώσεων από εκείνο το Σάββατο που δεν άρχισε το παιχνίδι στη Μίκρα και μετά. Ένα παιχνίδι εντυπώσεων που το συντήρησαν, το αύξησαν και το υπηρέτησαν (δυστυχώς…) άνθρωποι που δεν ήταν καν στη Μίκρα.

Ετσι αποφάσισε να πράξει ο Φοίνικας Σύρου, αφού πρώτα θέλησε να παίξει το παιχνίδι στα χαρτιά απέναντι στον Ηρακλή που, τα τελευταία χρόνια, εκτόξευσε τη δημοτικότητα του αθλήματος στην Ελλάδα και εκπροσώπησε τη χώρα στην Ευρώπη. Η απόφαση είναι στα όρια της προσβολής. Αν το κάνουν για να μειώσουν την αξία του Πρωταθλητή, δεν καταφέρνουν κάτι. Ο Ηρακλής έχει πάρει τόσους τίτλους, έχει παίξει τόσα μεγάλα παιχνίδια που γνωρίζει πολύ καλά τι σημαίνει Πρωταθλητής και δεν περιμένει από καμία ομάδα που δεν κατεβαίνει να παίξει ένα παιχνίδι να του πει τι σημαίνει Πρωταθλητής. Αν ο Φοίνικας το κάνει μικροπολιτικά, παλαιοπολιτικά, καιροσκοπικά για να κερδίσει την κοινή γνώμη, πάλι αποτυγχάνει διότι ως και τα… καθρεπτάκια που μοίρασαν οι πολιτικοί εξουσίας πριν τις κάλπες της 6ης Μαΐου έπεσαν στο κενό. 

Αυτή η απόφαση θυμίζει λίγο παιχνίδια σε… αλάνες που όποτε ήθελε ερχόταν κάποιος ή (ακόμη χειρότερο…) έπαιρνε την μπάλα του και έφευγε. Μόνο που εδώ μιλάμε για Πρωτάθλημα. Τέτοιες συμπεριφορές λοιπόν δεν θα κάνουν κανέναν Ηρακλή και (γενικώς) κανέναν Πρωταθλητή να νιώσει μικρός. Απορίας άξιο το γιατί μια ομάδα καλή, αυτό έδειξε στο γήπεδο, παίρνει αυτή την απόφαση. Το «δεν κατεβαίνω» είναι στα όρια της προσβολής. Και της δυσφήμησης του αθλήματος. 

Από πέρσι ο Ηρακλής διάβασε και άκουσε πολλά -από τρίτους- χωρίς κανείς να τον (υπο)στηρίξει όταν αποκαλύφθηκε περίτρανα το σχέδιο που ξεκινούσε από τη… δυσφήμηση του αθλήματος. Αραγε, τι θα του έλεγαν πάλι αυτοί οι τιποτένιοι καθηγητίσκοι αν ήταν αυτός ήταν η ομάδα που θα έπαιρνε την απόφαση να μην κατεβεί στο γήπεδο; Η υποκρισία έχει και τα όρια της.

3 Μαΐου 2012

Ο Πιλάβιος στο Μόναχο και… άλλοι πατριώτες


 ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_


Είναι άραγε τιμή για το ελληνικό ποδόσφαιρο το γεγονός ότι ο Σοφοκλής Πιλάβιος ορίστηκε από την UEFA να είναι ο παρατηρητής του τελικού του Τσάμπιονς Λιγκ, στο Μόναχο; Η είδηση κινδυνεύει να πάρει… πατριωτικές διαστάσεις και για μία ακόμη φορά να χάσουμε τον δρόμο ή την… μπάλα μιας και αναφερόμαστε στο ποδόσφαιρο.Δηλαδή, για να το καταλάβουμε… Ο ορισμός του Πιλάβιου ήρθε ως αποτέλεσμα της… δουλειάς που κάνει στο ελληνικό ποδόσφαιρο; Της… δουλειάς που κάνει, γενικότερα η Ε.Π.Ο.; Ή είναι αποτέλεσμα των δικών του προσωπικών επαφών και σχέσεων; Τι από τα δύο επικρατεί περισσότερο σε καιρούς μάλιστα που του κάνει πολύ καλό (του ιδίου κυρίως και όχι του ελληνικού ποδοσφαίρου βεβαίως) το να τύχει τέτοιας αναγνώρισης; Κάποιος θα μπορούσε να θυμηθεί τις εκλογές στην Ε.Π.Ο. ή και την πρόσφατη «μάχη» για τον αθλητικό νόμο για το μέχρι πού (και πάλι, δεν) θα ακουμπήσει η πολιτεία το οχυρό του αυτοδιοίκητου. Μακάρι (προς πατριώτες...) να τιμούσε κυρίως το ελληνικό ποδόσφαιρο η συγκεκριμένη πρόσκληση. 

Μακάρι να ερχόταν σε μια περίοδο που η Σούπερ Λίγκα δεν αναγκάστηκε να «πάρει πίσω» την ποινή του  υποβιβασμού για τη μη αδειοδότηση για να κρατήσει στην κατηγορία τους χρεωμένους. Μακάρι, ο απερχόμενος πρόεδρος της Σούπερ Λίγκα, κ.Παπουτσάκης να μην μιλούσε για «σκάνδαλα» και το ότι «το Πρωτάθλημα δεν τελείωσε για τον Εργοτέλη». Μακάρι αυτή η περίφημη πρόσκληση προς τον πρόεδρο της Ε.Π.Ο. να μην ερχόταν σε ένα διάστημα που ένας άλλος πρώην πρόεδρος της Σούπερ Λίγκας, ο κ.Πηλαδάκης, να μην αποχωρούσε και αυτός από τον χώρο καταγγέλλοντας επίσης σκανδαλώδεις συμπεριφορές. Μακάρι να μην είχε τάσεις αποχώρησης με οσμές σκανδάλων και ένας άλλος επενδυτής, ο κ.Κωστούλας από τον Παναιτωλικό. Για να μην χάσουμε (γενικώς…) την μπάλα δηλαδή…

Θυμάστε προσφάτως την έρευνα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ποδοσφαιριστών της FIFPRO; Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2011 και συμμετείχαν περισσότεροι από 3.200 επαγγελματίες ποδοσφαιριστές από 12 χώρες της Ανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Καζακστάν, Μαυροβούνιο, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβενία, Ουκρανία)… «το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι διεφθαρμένο ενώ οι παράγοντές του δεν διστάζουν να χρησιμοποιούν περίεργες πρακτικές (απειλές, εκβιασμούς) για να συνετίζουν τους «άτακτους» ποδοσφαιριστές».

Κι ο Πιλάβιος πάει στο Μόναχο… Ο καθένας μέσα του τι πιστεύει δηλαδή; Ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση έχει αντίκτυπο στο ελληνικό ποδόσφαιρο ή αποκλειστικά και μόνο στον ίδιο; Η χώρα δεν κατάφερε, ποδοσφαιρικά, να εκμεταλλευτεί το EURO 2004. Θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί το ότι ο Πιλάβιος θα είναι στο Μόναχο; Η απάντηση είναι του καθενός και του Πιλάβιου πρώτου και καλύτερου, μετά τον τελικό.

11 Απριλίου 2012

Πιάσε και μια μπύρα. Ποιες αδειοδοτήσεις και μπούρδες;


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_

Βγάζει λοιπόν η Ε.Π.Ο. την ανακοίνωση για τη συνέχιση της συνεργασίας με τον Σάντος σε μια περίοδο άκρατων φθηνών επικοινωνιακών κόλπων. Η ανακοίνωση είναι θλιβερό μνημείο τούτων. Ιδού τι αναφέρει: «Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΠΟ κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, ενέκρινε την επέκταση της συνεργασίας με τον κ. Φερνάντο Σάντος για επιπλέον δύο χρόνια.
Επίσης, αποφασίστηκε ότι:
1. Η ετήσια τακτική γενική συνέλευση των ΕΠΣ μελών της ΕΠΟ θα διεξαχθεί την 1/6/2012 και ώρα 10:00 στα γραφεία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής.

2. Εγκρίνονται οι εισηγήσεις της Super League σε ό,τι αφορά το σύστημα αδειοδότησης για την περίοδο 2012-13, όπως αυτές ανακοινώθηκαν μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του συνεταιρισμού στις 22/3/2012.

3.Εγκρίθηκε η εισήγηση της ΚΕΔ/ΕΠΟ για τοποθέτηση του κ. Συμεών Τσολακίδη ως υπευθύνου ορισμών στα πρωταθλήματα του ποδοσφαίρου Σάλας».

Η ιεράρχηση των ανακοινωθέντων προκαλεί και είναι ενδεικτική της νοοτροπίας αυτής της Ε.Π.Ο. Τρίτο στη σειρά και καταϊδρωμένο (σαν να λέμε… πιάσε και μια μπύρα) η αποδοχή της Ομοσπονδίας ότι δέχεται την αλλαγή στο σύστημα των αδειοδοτήσεων που αποφάσισε η Σούπερ Λίγκα, δηλαδή να μην υποβιβάζονται οι χρεωμένοι.

Η επισημοποίηση του “yes” της Ε.Π.Ο. δεν προκάλεσε ουδεμία έκπληξη. Εξ αρχής φαινόταν ότι τα όσα γίνονταν στη Σούπερ Λίγκα τελούσαν υπό των ευλογιών του Πιλάβιου. Τα ήξερε και τα προστάτευε. Απόδειξη; Απλή. Η απόφαση της Σούπερ Λίγκα πάρθηκε λίγο πριν την 25η Μαρτίου. Ξέρετε τι είχε πει ο Πιλάβιος, στην εκπομπή «Δίκη στον ΣΚΑΪ», του Κυριάκου Θωμαϊδη, στις 19 Ιανουαρίου, όταν είχε ερωτηθεί τι θα γίνει με τα κριτήρια των αδειοδοτήσεων και αν θα ισχύσει πάλι ο υποβιβασμός; Ιδού: «Δεν το πιστεύω ότι θα γίνει αυτό σε αυτή τη φάση. Πρέπει να δούμε λιγάκι και το ποδόσφαιρο μέσα σε μια ελληνική κοινωνία που έχει τα προβλήματα που έχει», είπε ο Πιλάβιος που ξαφνικά ανακάλυψε την… κρίση ενώ πέρσι που τα κριτήρια είχαν υποβιβασμό, η Ελλάδα… κολυμπούσε στα ευρώ. Ξαφνικά, οι χρεωμένοι, χρεώθηκαν μέσα σε μία χρονιά. Μα, είναι δυνατόν;

Κι ενώ ο Πιλάβιος στις 19 Ιανουαρίου αναφέρεται στην ελληνική κοινωνία και τα προβλήματα που έχει, υπογράφει τώρα (εκτός αν βγει και πει ότι το ρεπορτάζ δεν είναι αλήθεια) την αύξηση του 44% στον Σάντος. Κι έρχεται τώρα η Ε.Π.Ο. και στην επίσημη ανακοίνωσή της βάζει ΚΑΤΩ-ΚΑΤΩ το μείζον θέμα της προηγούμενης διετίας. Ένα θέμα που η Ε.Π.Ο., παίζοντας το… σκληρή (…επιλεκτικά) το συνδύαζε με την… οικονομική εξυγίανση των συλλόγων. Τώρα, προηγείται ο Σάντος. «Με αυτόν πρέπει να ασχοληθείτε», είναι σαν να λέει. Με αυτόν. Τα άλλα αφήστε τα. Και όντως, με τον Σάντος ασχολήθηκαν…

Ποιες αδειοδοτήσεις τώρα και μπούρδες; Ανακοίνωση μνημείο θλιβερό, σαν να σου λέει ότι… δύο χρόνια τώρα που ο κόσμος ήταν στους δρόμους, γινόταν για… πλάκα. Η Ε.Π.Ο. και οι επιτροπές της που φώναζαν για την οικονομική εξυγίανση, δίνει τώρα (αν ισχύει το ρεπορτάζ) το 44% αύξηση. «Οικονομική εξυγίανση και κάθαρση στο ελληνικό ποδόσφαιρο».

Αυτές ήταν οι επικοινωνιακές παντιέρες του Πιλάβιου τους προηγούμενους μήνες μιας Ε.Π.Ο. βεβαίως της οποίας οι επιτροπές έκριναν ότι η μοναδική μη βιώσιμη ομάδα της Σούπερ Λίγκα ήταν ο Ηρακλής(!) και ότι καμία ομάδα της Σούπερ Λίγκα δεν έπρεπε να υποβιβαστεί για εμπλοκή στα στημένα. Το πιο… βαρύ που έκανε ήταν να τιμωρήσει με αφαίρεση βαθμών. Ο δικός του επικοινωνιακός γυάλινος κόσμος. Κρίμα, κρίμα… (Την μπύρα μην ξεχάσεις...)

9 Απριλίου 2012

Τα μοιράζει ο Πιλάβιος. Σάμπως δικά του είναι τα λεφτά;


ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΓΚΟΣ_


Μήπως αυτός θα τα πληρώσει; Όχι, βέβαια. Ο Σοφοκλής Πιλάβιος δεν είναι αυτός που θα βάλει από την τσέπη του τα 650.000 ευρώ (καθαρά ετησίως) που (λέει το ρεπορτάζ) ότι θα πάρει ο Φερνάντο Σάντος τώρα που ανανέωσε για δύο χρόνια τη συνεργασία του με την εθνική. Τον… έπιασε κορόιδο τον Πορτογάλο ο πρόεδρος της Ε.Π.Ο. Kι από εκεί που οι συζητήσεις θα πήγαιναν μετά το EURO (μετά τις αρχικές διαφωνίες) νάσου η ανακοίνωση.

Από τις 450.000 που ήταν το ισχύον συμβόλαιο πάει (λέει το ρεπορτάζ) στις 650.000. Και μαζί, με την εφορία που θα πληρώσει η Ε.Π.Ο., στις 910.000!!!!! Εκπληκτικό; Μιλάμε για αύξηση της τάξης του 44%(!!!!) σε μια Ελλάδα των διαρκών μειώσεων. Εκτός αν –στο πλαίσιο του «άρτος και θεάματα»- το ποδόσφαιρο ως διέξοδος της κοινωνικής πίεσης «επιτρέπει» τέτοια πράγματα για να ξεχνιέται ο κόσμος. Το όπιο του λαού…

Ο πρόεδρος της Ε.Π.Ο. είναι για πολλοστή φορά αποκλεισμένος στον δικό του (και των εξαιρετικών… συνεργατών του βέβαια) γυάλινο επικοινωνιακά κόσμο. Αν καταλάβαινε το πώς μπορεί ο μέσος Ελληνας να εισπράττει αυτά τα νούμερα θα έκανε απλά πράγματα. Θα έβγαινε π.χ. και θα έλεγε ότι… «δεν είναι αλήθεια. Το ρεπορτάζ δεν έχει καλή πληροφόρηση». Ή, ίσως να έλεγε… «εσάς τι σας κόφτει; Οι χορηγοί που έχουμε ήρθαν στο τσακίρ κέφι και πληρώνουνε το συμβόλαιο». Ή… «τα λεφτά είναι και για να αναπτυχθεί επιτέλους το ποδόσφαιρο σε διαφορετική βάση σε όλη την Ελλάδα».

Κι ο Σάντος θα έπρεπε ήδη να έχει μιλήσει, για δύο λόγους… Και ως Πορτογάλος που η δική του πατρίδα βιώνει το μνημόνιο και ως εργαζόμενος στην Ελλάδα του ΔΝΤ. Οφειλαν ήδη, πρόεδρος και προπονητής να μιλήσουν στον κόσμο. Η Εθνική Ομάδα που προβάλει το εθνόσημο και την αγάπη για την πατρίδα, με τέτοια νούμερα θυμίζει… επιχειρηματικά πρότζεκτ. Ο Πιλάβιος για να κρατήσει τον Σάντος του έκανε αύξηση. Από πού; Από δικά του λεφτά;

Είναι φθηνή επικοινωνιακή παντιέρα (από αυτές που η Ε.Π.Ο. του Πιλάβιου συνηθίζει) η ξερή διατύπωση της ανακοίνωσης για την επέκταση της συνεργασίας χωρίς επεξηγήσεις. Ο Πιλάβιος… Ο άνθρωπος που… με ύφος παραπονιάρικο έλεγε ότι… «η Ε.Π.Ο. δεν έχει πέντε εφημερίδες δικές της για να αποκρούει τις επιθέσεις» για πολλοστή φορά δείχνει άριστα καταρτισμένος στα επικοινωνιακά καθώς μεταξύ άλλων βγάζει την ανακοίνωση σε προεκλογική περίοδο και για τον ίδιο μιας και υπάρχουν εκλογές στην Ε.Π.Ο.

Τα παραπάνω δεν έχουν σχέση με τη δεδομένη ικανότητα της προπονητικής τεχνικής του Σάντος. Απλώς είναι πολύ περίεργο το πώς κανείς δεν ακολουθεί –επεξηγηματικά- τον χρόνο, τη στιγμή, που έγιναν αυτές οι ανακοινώσεις.

Και κάτι τελευταίο: Στον Σάντος έγινε αύξηση 44%. Η ΕΠΟ θα πάρει από τον ΟΠΑΠ (που ο κόσμος συντηρεί και δίνει λεφτά με τα παιχνίδια) 10 εκατομμύρια ευρώ για την επόμενη τετραετία ενώ για το Κύπελλο υπάρχει πρόταση από ιδιωτική εταιρεία για 500.000 ευρώ. Και μαζί, η πρόκριση που πήρε η Εθνική στο EURO δίνει από μόνη της 8 εκατομμύρια ευρώ, από έξι που ήταν πριν. Όταν λοιπόν «παίζουν» ΤΕΤΟΙΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΠΟΣΑ κι όταν αυτοί που είναι επικεφαλείς (πρόεδρος και συν αυτώ) είναι οι διαχειριστές και δεν τα βάζουν από την τσέπη τους, το ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΟ -που πάντα επικαλούνται όταν κάποιος θέλει να τους ελέγξει- είναι… θεσμός ή… οχυρωματικό έργο; Αντε, και καλή… ψήφο πρόεδρε.

Υ.Γ.: Η ανακοίνωση της Ε.Π.Ο. για την επέκταση της συνεργασίας με τον Σάντος έχει κι άλλες εξυπνάδες. Αυτές… λίαν συντόμως.

2 Απριλίου 2012

Isportime.blogspot, My daughter the socialist



ΓΙΑΝΝΗΣ
ΠΑΓΚΟΣ_


«Αύριο να συναντηθούμε να κάνουμε ένα blogspot». Να το έλεγε κάποιος αυτό, το 1994, όταν το Sportime συγκέντρωνε χρωματιστά όνειρα. Και την επόμενη μέρα που θα βρισκόμασταν στο ραντεβού για το blogspot να ερχότανε άλλος με… ορειβατικά. Αλλος με το μαγιό του. Αλλος με ρακέτα. Αλλος με μια μπάλα μπάσκετ. Αλλος με κράνος. Αλλος με μια μπάλα ποδοσφαίρου. Άλλος με μια ζακέτα στο χέρι. Άλλος ντυμένος κάζουαλ κι άλλος με παπιγιόν. Κι άλλος με τάπερ με κεφτεδάκια.

Ο καθένας με… ό,τι να ‘ναι. Σάμπως ήξερε τι είναι αυτό; Απλώς, για να μην χάσει την… εκδρομή δεν θα το έχανε με τίποτα, νιώθοντας βαθιά μέσα του ότι κάτι καλό γινότανε. Καμία σχέση δηλαδή με το… «να μαζευτούμε, να πάτε», της εποχής. Πώς το έχουν πει αυτό; Ιστορία γράφουν οι παρέες. Θα πήγαινες για την παρέα κι όπου πάει. Κι ας μην ήξερες από… blogspot.

Σαν τον Εξαρχάκο στο «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια». Στο τμήμα που είναι αστυνομικός διευθυντής της περιοχής που γίνεται μια πορεία ειρήνης (στην ταινία του 1966, με σενάριο-σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου…) καταφθάνουν, συλληφθέντες, ο Παπαμιχαήλ και η Βουγιουκλάκη.
Κι ο Εξαρχάκος μιλάει στο τηλέφωνο με κάποιον Κώστα στα κεντρικά για δώσει στοιχεία της ταυτότητας της Βουγιουκλάκη ή αλλιώς… «δεσποινίς Σωτήρη». Ρωτάει λοιπόν ο Εξαρχάκος τη Βουγιουκλάκη: «Εχεις καινούρια ταυτότητα» και η Βουγιουκλάκη του απαντά: “No, no, I haven’t because I was in London last time”. Και το time το τραβάει, το λέει… “tiiiiiiime”.

Ο Εξαρχάκος, αποσβολωμένος, δεν καταλαβαίνει τίποτε, κουνάει το ακουστικό πάνω-κάτω λες και έχει πάρει… νερά και λέει στον Κώστα, στα κεντρικά: «Πού είσαι, ρε… Αχάφθε, αχάφθε. Αϊ γουός ιν Λόντον, ρε. Δεν ξέρω ρε, αυτά μου λέει, αυτά σου λέω».

Το 1994 λοιπόν, σε μέρες απόλυτης εμπιστοσύνης (ίσως αυτό να είναι και το άλλο… ονοματεπώνυμο της γλυκιάς αθωότητας, που λένε), αν έλεγε ένας να συναντηθούμε να κάνουμε ένα blogspot, θα πηγαίναμε όλοι. Κι ας μην ήξερε κανείς τι είναι το blog ή το spot. Θα πηγαίναμε όμως κι ας το κουνούσαμε έτσι το ακουστικό. Πάνω-κάτω, σαν να έχει πάρει… νερά, όπως το έκανε ο Εξαρχάκος.

Και πιο ακουστικό, ε; Το ενσύρματο. Διότι ήταν είδηση να έχει κάποιος κινητό τηλέφωνο (σε βαθμό που, στην αρχή, να ντρέπεσαι, αν κουδούνιζε κάπου δημοσίως) ενώ τώρα συσκευές κινητών τηλεφώνων μπορείς να βρεις κάτω στο πάτωμα π.χ. επειδή κάποιος το έβαλε εκεί, για… τάκο, γιατί κουνούσε το τραπέζι. Blogspot; Blogspot λοιπόν…

Το 1966 ο Σακελλάριος βάζει αυτόν τον τίτλο, «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια», στην ταινία του, προφανώς γιατί ο κόσμος της εποχής καταλαβαίνει τι θέλει να πει με τον όρο «σοσιαλισμός». Σήμερα, σε αυτή την Ελλάδα, ο συγκεκριμένος όρος δεν θα γινόταν με τίποτε αντιληπτός.

Δύσκολα, με τέτοιο τίτλο να έκοβε στην α’ προβολή, 659.671 εισιτήρια, πρώτη προβολή που παρεμπιπτόντως έγινε στις 24 Οκτωβρίου του 1966, λίγες μόνο μέρες πριν από την τότε παρέλαση της 28ης χωρίς πάντως τότε, οι παρελάσεις να γίνονται με προσκλήσεις, σιδερόφρακτες και αυτοί που αντιδρούν να χαρακτηρίζονται αβίαστα «μειοψηφίες» και αυτό ήταν, πάει τελείωσε.

Η κόρη μου η σοσιαλίστρια… Η Ελλάδα η σοσιαλίστρια… Στην ταινία, η μουσική είναι του Ζαμπέτα. Κάποια στιγμή αρχίζουν τα όργανα. «Σήκω χόρεψε συρτάκι με τρελή διπλοπενιά» και πιο κάτω, στο ίδιο τραγούδι, άλλος στίχος… «όσα κι αν μου πουν πληρώνω και κεράστε τα παιδιά, θέλω να σε καμαρώνω όλη ετούτη τη βραδιά».

Η Ελλάδα που ξεχάστηκε στο χορό και στο συρτάκι, η large αυτή χώρα που… όσα κι αν της πουν πληρώνει και… «κεράστε τα παιδιά». Την (μας) παραμύθιασαν (παραμυθιαστήκαμε γιατί μας άρεζε η παραμύθα) στο… «τι ωραίο συρτάκι που χορεύεις» κι όταν ξυπνήσαμε από τον κάματο του χορού, τα είχαν πάρει όλα. Ληστείαααα, ληστείαααα. Φώναζε τώρα.

Ο αθλητισμός στην Ελλάδα των αραχνιασμένων Ολυμπιακών Ακινήτων (όνομα και πράγμα) δεν θα μπορούσε να είναι εξαίρεση. Αγκομαχούν οι ομάδες. Μόνες τους δεν μπορούν να συγκινήσουν χορηγούς. Τρέφονται από τα τηλεοπτικά και τον ΟΠΑΠ. Το ποδόσφαιρο παραδέχτηκε την ήττα του, οι περισσότερες των ομάδων τα δυσβάσταχτα χρέη τους. «Χωρίς αδειοδότηση, να μην υποβιβάζεται κανείς». Αρκετό… Συμφώνησαν όλοι.

«Τώρα πότε τα ‘πατε, πότε τα συμφωνήσατε», έλεγε ο Σταυρίδης στα «Κίτρινα Γάντια». Ποιος θα εξηγήσει σε άλλες ομάδες, κυρίως στον Ηρακλή, το γιατί το συγκεκριμένο παράπτωμα είχε άλλη ποινή πέρσι και άλλη φέτος;

Ποιος θα εξηγήσει, πειστικά, στον κόσμο που έβγαινε σε πορείες για τις αδειοδοτήσεις πέρσι και πρόπερσι, πλακωνόταν με τα ΜΑΤ, γίνονταν συλλήψεις, ότι τώρα, φέτος… «άστο μεγάλε, μπορούσε να αλλάξει και από πριν ο κανονισμός»; Τι να πούνε στον κόσμο;

Πώς αλλάζουν οι καιροί. Πώς το… άγνωστο blogspot του 1994 είναι καθημερινή λέξη 18 χρόνια μετά... Πώς οι ομάδες κάποτε θεωρούσαν αυτονόητες τις αδειοδοτήσεις ενώ τώρα πανηγυρίζουν, αν τις πάρουν… Πώς η ποινή για την αδειοδότηση αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη...

Ξαφνικά, η αδειοδότηση στην Ελλάδα του ΔΝΤ έγινε… τίτλος, τρόπαιο, ενώ πριν έναν χρόνο ήταν κάτι της… πλάκας. Τι έγινε; Ξαφνικά, θυμήθηκαν όλοι την κρίση, ενώ πέρσι η χώρα είχε ευρώ με το τσουβάλι;

(Το συρτάκι σταμάτησε να παίζει).

Μέχρι… χθες όλοι ήθελαν να κάνουν… ανταγωνιστική ομάδα, να κάνουν μεταγραφές και να χτυπήσουνε τίτλους (αυτά, δεν έλεγαν στον κόσμο;) και… σήμερα όλοι στοχεύουν στην τακτοποίηση του ταμείου, επενδύουν στις Ακαδημίες και άντε να πάρουμε την αδειοδότηση.

Κι όλοι να πατάνε πάνω στην πλάτη του κόσμου, στην καψούρα του, στην αγάπη του για την ομάδα. Οι περισσότεροι, στους υψηλόβαθμούς θώκους, έχουν διαχειριστές. Ο κόσμος πληρώνει από την τσέπη του γιατί αγαπά φανατικά. Αυτό γίνεται τόσα χρόνια. Θα αλλάξει;

Θα αλλάξει η χώρα πηγαίνοντας στις κάλπες; Αλλάζει η χώρα; Αλλάζουν οι άρχοντες σε όλους τους τομείς; Αλλάζει η πολιτική, ο αθλητισμός, η κοινωνία, η οικονομία; Αλλάζει ο κόσμος; Τέτοια ερωτήματα πηγαίνουν μαζί.

(Εντός αλλά κυρίως εκτός blogspot…)